close
本文引用自iamSnail - Quotes

The talent is in the choices.
才華藏在眾多選擇裡。

Robert De Niro (我最欣賞的好萊塢男演員。)


I believe there's an inner power that makes winners or losers. And the winners are the ones who really listen to the truth of their hearts.
我相信有一股內在的力量決定一個人的成敗。而成功者就是那些能夠聽出自己真實的心聲的人。

Sylvester Stallone (我最欣賞的其中一個好萊塢編導及製作人)


I think everyone has a certain kind of formula in their life. When you deviate from that formula, you're going to fail big or you're gonna win big.
我覺得每個人的人生都有一些既定程式。假如你脫離了這些程式,你可能變成大輸家,也可能變成大贏家。

Sylvester Stallone


In a real dark night of the soul, it is always three o'clock in the morning, day after day.
靈魂中最真實最黑暗的夜,永遠出現在凌晨三點,日復一日,永無止境。

F. Scott Fitzgerald (我最欣賞的其中一位短篇小說家)


Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the axe.
如果你給我六小時去砍下一棵樹,我會先花前面四小時把斧頭磨利。

Abraham Lincoln (林肯,一個真正殉職的總統,一位口才比馬雲更好的演說家。)


How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.
假如你把狗尾巴叫做狗腿,那麼一條狗有幾條腿? 四。把尾巴叫做腿並不能把它真的變成腿。

Abraham Lincoln


I don't know who my grandfather was; I am much more concerned to know what his grandson will be.
我並不知道我的祖父曾經是怎樣的人,我比較關心他的孫子將會是怎樣的人。

Abraham Lincoln


I walk slowly, but I never walk backward.
我走得慢,但從不往後退。

Abraham Lincoln


I will prepare and some day my chance will come.
我會一直準備直到某天我的機會終於來臨。

Abraham Lincoln


In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years.
到最後,該算的不是你的人生活了幾年,而是有幾年你真的活出了自己的人生。

Abraham Lincoln


The things I want to know are in books; my best friend is the man who'll get me a book I ain't read.
我想知道的事情都在書本裡。我最好的朋友就是那位塞給我一本我原不會選擇閱讀的書的人。

Abraham Lincoln


The way for a young man to rise is to improve himself in every way he can, never suspecting that anybody wishes to hinder him.
提昇一個年輕人的方法是從各方面盡他所能去改進他,從不懷疑有任何人想要阻礙他。

Abraham Lincoln


When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. That's my religion.
當我做得好,我就會感覺良好,當我做得差,我就會感覺壞透。這就是我的宗教。

Abraham Lincoln


You cannot build character and courage by taking away a man's initiative and independence.
如果你拿走一個男人的動機和自主,你永遠無法建立他的個性和勇氣。

Abraham Lincoln


You have to do your own growing no matter how tall your grandfather was.
無論你的祖蔭多偉大,你必須全憑自己去成長。

Abraham Lincoln



@@: 我不知道貼此文者的動機,不過挑動了我的翻譯癮,我也覺得翻成中文會更容易明白,更有力量。
arrow
arrow
    全站熱搜

    難得糊塗 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()